Košarica

Što su antifriz za automobile i rashladna tekućina za motor – detaljan vodič

Antifriz i rashladna tekućina ključni su za siguran i učinkovit rad vašeg vozila. U ovom vodiču naučite što su zapravo te važne tekućine, koje su njihove vrste, njihovu važnu ulogu u vašem motoru i kako riješiti probleme s njima, da možete sigurno i učinkovito koristiti ove ključne tekućine za zaštitu vaših komponenti i održavanje savršenog rada vašeg automobila – bez obzira vremensku prognozu.

Što je antifriz?

Antifriz je kemijski dodatak koji smanjuje točke smrzavanja i povećava točke ključanja tekućina na bazi vode.

Što antifriz radi u motoru?

Kada se pomiješa s vodom da bi se formirala rashladna tekućina, pomaže zaštititi komponente motora od smrzavanja i pregrijavanja, regulirajući temperature kako bi se zaštitio motor od oštećenja i očuvala njegova izvedba po vrućem ili hladnom vremenu ili na radnoj granici temperature motora.

Što je rashladna tekućina?

Rashladna tekućina je mješavina antifriza i vode, čiji se omjer razlikuje od vozila do vozila. Rashladna tekućina osigurava da se voda u sustavu hladnjaka vašeg vozila ne smrzne zimi, niti da proključa i ispari ljeti.

Najčešća je mješavina antifriza i vode u omjeru 50:50 – to podiže točku vrenja vode između 240°C i 270°C, a snižava točku smrzavanja na oko -37°C. Važno je da u svom automobilu uvijek koristite rashladnu tekućinu, a ne čisti antifriz, jer antifriz ima puno višu točku smrzavanja od oko -20°C.

Vrste antifriza i rashladne tekućine

Sve rashladne tekućine sadrže mješavinu vode, sredstava protiv smrzavanja (kao što su etilen glikol ili propilen glikol) i inhibitora korozije, a postoje tri vrste:

Tehnologija anorganskih aditiva (IAT) – Konvencionalna rashladna sredstva s niskim sadržajem silikata, od kojih neka zahtijevaju dodavanje dodatnih aditiva za rashladno sredstvo (SCA) otprilike svakih 40.000 km.

Tehnologija organskih kiselina (OAT) – rashladne tekućine bez nitrata koje pružaju između cca 100.000 km ili 12 000 radnih sati motora bez potrebe za SCA.

Tehnologija nitriranih organskih kiselina (NOAT) – Rashladne tekućine s produljenim vijekom trajanja koje sadrže organske kiseline, nitrate ili molibden. Njima su potrebni SCA-ovi svakih 480.000 km ili 6.000 sati rada motora kako bi dosegli svoje servisne intervale od 100.000 km ili 12.000 sati.

Tehnologija hibridne organske kiseline (HOAT) – Kombinirajući inhibitore OAT i IAT, ove rashladne tekućine s niskim sadržajem silikata, nitrate zahtijevaju SCA nakon otprilike 40.000 km.

Možete li staviti vodu u rashladnu tekućinu?

Ako vam ponestaje rashladne tekućine u automobilu, moguće je dopuniti vodu u spremnik rashladne tekućine, no to će smanjiti vrelište rashladne tekućine i povisiti njezinu točku smrzavanja, što dovodi vaš motor u opasnost. Kao takav, uvijek biste trebali zamijeniti razvodnjenu rashladnu tekućinu mješavinom koju preporučuje vaš proizvođač kada se vratite kući.

Uobičajeni problemi s rashladnom tekućinom

Curenje rashladne tekućine

Ako iz vašeg automobila curi rashladna tekućina, postoji nekoliko potencijalnih izvora, uključujući neispravnu vodenu pumpu, hladnjak, crijevo, čep za zamrzavanje, brtvu usisnog razvodnika, jezgru grijača, brtvu glave, ATF hladnjak ulja, glavu cilindra ili blok cilindra.

TUNAP-ovo 142 brtvilo za rashladni sustav je pogodno za sve vrste antifriza na bazi glikola i glicerina, štiti rashladni sustav od propuštanja i trajno brtvi sitne pukotine i mjesta curenja. 

Zbog složenosti lociranja i popravljanja curenja rashladne tekućine, ako nemate iskustva u samostalnom održavanju automobila, uvijek posjetite mehaničara ako iz vašeg automobila curi antifriz – češće nego inače, to će uključivati testiranje tlaka u rashladnom sustavu kako bi se otkrilo curenje i u skladu s tim popraviti.

 

Ulje u rashladnoj tekućini

Rashladno sredstvo i ulje se nikada ne smiju miješati. Ako se to dogodi, funkcija oba će biti znatno smanjena, potencijalno uzrokujući štetu kapacitetu podmazivanja ili hlađenja motora.

Ako pronađete ulje u spremniku rashladne tekućine vašeg automobila, postoji niz mogućih krivaca, uključujući oštećene brtve glave cilindra, glave cilindra, blok motora, prisutnost previše vode u motoru ili čak pretjerano pregrijavanje. Uz toliko potencijalnih izvora problema, najbolje je uvijek se posavjetovati sa svojim mehaničarom ako otkrijete ulje u rashladnoj tekućini.

TUNAP-ov 143 Čistač hladnjaka osobnih vozila je specijalni čistač sustava hlađenja otklanja uljne i masne naslage, korozivne naslage, kamenac i sluz te neutralizira nečistoće u sustavu. Štiti novu rashladnu tekućinu od ostataka stare i poboljšava protočnost.

Korištenje odgovarajuće rashladne tekućine i antifriza za vaše vozilo ključno je za učinkovitost, održavanje i sigurnost.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Besplatna dostava

Narudžbe iznad 40€

100% sigurna naplata

MasterCard / Visa / Diners

Skupljajte matice